Sâlmon
Sâlmon
Festival d’arts vives
de Barcelona
15–25 febrer 2024
12ª edició

Coreia #9

João dos Santos Martins, Clara Amaral i Luísa Saraiva
Gratuït
24.02.24
13.30 h (60 min.)
Mercat de les Flors
Publicació
Entrada lliure fins a completar aforament
SOBRE COREIA

Coreia és una publicació fundada a Portugal el 2019 amb un caràcter experimental, crític i discursiu sobre les arts en general, i basada en una relació umbilical amb la dansa. De periodicitat semestral, la publicació impresa en paper vol ser un fòrum independent i internacionalista centrat en el discurs produït per obres i artistes, i preocupat per difondre formats diversos, com partitures, manifestos, entrevistes, cròniques, assajos, crítiques i reflexions en portuguès.

De cara a la publicació de Coreia n.9, en el marc del Festival Sâlmon, comptarem amb la presència del seu director editorial, João dos Santos Martins, i de la seva directora adjunta, Clara Amaral, així com amb la performance Claralinda, Juliana, Inés, Irene, Isabel de Luísa Saraiva, que compartirà la seva investigació i pràctica sobre la fisicitat del cant, els límits de la veu femenina i la naturalesa hàptica del so. Saraiva explora les possibilitats sonores entre la respiració, el so i el cant a través d’una pràctica de moviment que exposa visualment la feina física que implica el control de la respiració. L’univers musical de la peça s’inspira en cançons tradicionals del nord de Portugal i Galícia sobre la violència exercida contra les dones i els sentiments d’amargor femenina.

Acollir la presentació de Coreia n.9 senyala l’inici de la col·laboració amb l’equip curatorial del Festival Sâlmon de cara al número 11 de la publicació, que apareixerà la tardor de 2024, i on podran trobar-se textos i materials connectats amb el programa públic d’aquesta edició del Festival.

Aquesta col·laboració vol ressaltar la necessitat d’establir enllaços, la importància del gest de traduir i vehicular coneixement en idiomes com el portuguès, el català i el castellà, i la necessitat de crear marcs de lectura implicats i sensibles que acullin les diferents formes de producció de discurs i de disseminació de la dansa i la coreografia contemporànies.

Col·laboracions n.9 Angelo Custódio, Alaa Abu Asad, Daniel Lühmann, Daniel Moraes, Dori Nigro, Filipa Cordeiro, Gio Lourenço, Giulia Damiani, Janeth Mulapha, João Bento, Katarina Lanier, Lior Zisman Zalis, Luísa Saraiva, María Jerez, Paulo Pinto, Quim Pujol, Teresa Fabião, Tiran Willemse, Vicente Escudero, Zia Soares
Traducció Patrícia da Silva, Pedro Cerejo
Revisió Pedro Cerejo, Daniel Lühmann, Fátima Ribeiro, Mariana Rezende
Direcció editorial João dos Santos Martins
Editora adjunta Clara Amaral
Disseny gràfic Isabel Lucena
Col·laboració en el disseny gràfic Joana Lourencinho Carneiro
Suport a la publicació Casa da Dança (Almada), CADAC – Companhia Alentejana de Dança Contemporânea (Beja), A Gráfica (Setúbal), Linha de Fuga (Coimbra), Associação Circular (Vila do Conde)
Suport a la distribució Camões — Instituto da Cooperação e da Língua
Producció i distribució Sofia Lopes/Associação Parasita, Circular Associação Cultural
Agraïments Maria Ángeles i Julio César Fraile Sandonis, besnebots de Vicente Escudero, Archivo fotográfico del Museo Reina Sofía, Pedro G. Romero.

La Associação Parasita i la Circular Associação Cultural són estructures finançades per la DGArtes – Direcção Geral das Artes, un organisme del Ministeri de Cultura portuguès.

BIOS

João dos Santos Martins (Santarém, 1989) ha articulat la seva pràctica entre la creació coreogràfica, habitualment desenvolupada en processos col·laboratius, i la interpretació en l’àmbit de la dansa de peces d’artistes com Moriah Evans, Xavier Le Roy, Eszter Salamon i Ana Rita Teodoro, entre altres. El seu interès per les genealogies de la història de la dansa, els processos de transmissió i l’aliança entre pràctica i discurs l’han dit a crear, juntament amb Ana Bigotte Vieia, un dispositiu de cartografia subjectiva de la dansa a Portugal – Para uma Timeline a Haver – i a fundar una revista semestral – Coreia – dedicada a reunir textos d’artistes i sobre les arts. Duu a terme projectes de comissariat de manera ocasional.

Clara Amaral (Fundão, 1984) treballa amb text i performance. Des d’una pràctica artística interdisciplinària, la seva recerca se centra en què significa ser lectori, ser escriptori, i intenta ampliar les modalitats existents de lectura, escriptura i publicació. Va graduar-se a la School for New Dance Development (SNDO) d’Amsterdam el 2013, i va fer un màster al Dutch Art Institute (DAI). La seva feina s’ha presentat recentment al CA2M (Madrid), Tabakalera (Donosti/ San Sebastián), Kunstverein i Veem House for Performance (Amsterdam), Alkantara Festival (Lisboa), Les Laboratoires d’Aubervilliers (Aubervilliers), Punt WG (Amsterdam) i Index – The Swedish Contemporary Art Foundation (Estocolm).

Luísa Saraiva és coreògrafa i intèrpret i viu entre Oporto i Berlín. La seva pràctica artística explora el llenguatge del cos i la veu i s’ubica en la intersecció del moviment i la composició musical. Va rebre una beca del programa danceWeb el 2019 i durant la temporada 2019/2020 va ser una de les coreògrafes en residència a K3 | Tanzplan Hamburg. Com a comissària, ha treballar amb el Museum Folkwang d’Essen i la Galeria Municipal do Porto en exposicions i simposis de caràcter interdisciplinari. El 2022/2023 va rebre la beca Tanzpraxis de la ciutat de Berlín.

PROGRAMA DE PENSAMENT

El programa de pensament del Festival Sâlmon 2024 articula conferències i converses a manera d’assaig, estudi i trobada. Les propostes que formen part del programa han estat concebudes per les seves autores en resposta i en diàleg amb el programa públic del festival i convoquen sensibilitats estètiques i polítiques situades, des d’una perspectiva crítica dins del marc de les pràctiques artístiques contemporànies.

Хотите провести время за игровыми автоматами с комфортом и удовольствием? Отличный выбор для этого — Джой казино, которое предлагает широкий выбор слотов, бонусов и выгодных акций. Погрузитесь в увлекательный игровой процесс уже сейчас!