Investigadora Ramón y Cajal al Departament d’Història de l’Art de la Universitat del País Basc i Investigadora Principal del Projecte Ritmos del trabajo feminizado en la historia del arte y la cultura visual (Estado espanyol, 1936-2022), finançat pel MCIN. La seva recerca explora les interseccions entre els feminismes, la cultura visual i popular i l’art contemporani a l’Estat espanyol i a Amèrica Llatina durant el segle XX. El seu primer llibre, Cuerpos que aparecen. Performance y feminismos en el tardofranquismo (consonni, 2016), analitzava la presència del cos en les pràctiques de performance els últims anys de la dictadura franquista, en connexió amb l’activisme feminista de l’època i la cultura visual.
Fins al 2023, ha estat Professora Serra Hunter al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona. Va fer el postdoctorat a l’Instituto de Investigaciones Estéticas de la UNAM, i posteriorment va treballar com a Acadèmica T.C. al Departament d’Art de la Universidad Iberoamericana (Mèxic). La seva trajectòria s’ha desenvolupat tant en l’àmbit acadèmic com en l’àmbit professional de l’art contemporani, on ha comissariat diverses exposicions i programes públics.